Forum > Чужди детектори
Teknetics T2 LTD
deso:
Одавна и бях хвърлил око на тая машина , имам я от скоро и сега сме на етап свикване един с друг .От доста одавна вървят някакви китаиски имитаци на Т2 ,до колкото е известно модела LTD не е копиран . Много колеги си задаат въпроса „Т2 и Ф75 един и същ апарат ли са ?“ Одговарям ,незнам .Нямам ги и двата пред мен ,че да ги сравня , но имаите в предвид ,че Ф75 е направен на базата на Т2 .Ще се опитам да цитирам Деив Джонсон / майстора на теа банги/. Та човека на същия въпрос отговаря „Т2 и Ф75 ,като основни показатели са еднакви .На въздушни проби Ф75 взема минимална предина,която се заличава на реална работа в почвата .Потребителския интерфеис на Т2 е насочен повече към търсенето на реликви и самородно злато ,до колкото Ф75 предразплага повече към търсенето на монети .“
И от моя страна към последното , трябва да добавя ,че търсенето на едри американски монети из паркове е много различна практика от вадене на горели дрепки из между пирони и керамика по наще ширини .По мое мнение за нашите особености на търсене Т2 е по-добрия вариант и още по-добър вариант е LTD модела .И в интерес на истината из Европа предпочитания апарат е Т2 ,незнам по какъв повод в наща родина Ф75 винаги е бил по -пополяризирания апарат.
Верен на идеите си за максимално опростен интерфеис в Т2 , Дейв Джонс одново скрива предполагам ,един страшно сложен софтуер зад едно елементарно меню .Благодарение на което с минимални усилия от страна на потребителя се използва максимума на апарата .Споменаваики менюто ...., тук го виждате
Основно се разделя на две части ,от ляво ALL METAL и DISCRIMINACIA от дясно .Контролира се единствено с един бутон и една врътка .С ботона се избира желаната опция и с врътката се промрня нивото й. Режима ALL METAL дава възможност за настройка на чувствителност, прага и ръчен земен баланс .На режим Дискриминация ,на свой ред се избира нивото на чувствителност/0-99/ ,дискриминация/0-80/ и различните под режими на дискриминацията- 1, 1+ , 2+ , 3 , 3b , 4 , dP , bP ,CL .
Под кутията има един спусък ,дърпаики го към нас задаиства пинпоинта и в обратната посока служи за промяна на честотата и извършване на полу-автоматичната настройка на земята .Полу-автоматична се нарича понеже апарата не я извършва изцяло сам ,а е нужно „припомпване “от страна на оператора , веднъж направена остава постояна .В случей ,че с е изисква донастройка на земята,се извършва по преценка на търсача .Лично , това е метода за баланс който най ми допада.Почвите върху които работя обикнвено са леки и в това отношение до момента ,нямам забелешки . Освен , ако сега голямата влагата не даде някакви по-особени отклонения .
Апарата го имам от известно време , но поради липса на свободно такова не съм му обърнал вниманието което би ми се искало . В първиа удобен момент го занесох на полигна и като по традиция не ми направи някаво усобено впечатление .Казвам по традициа понеже винаги оставам разочарован след първия контакт с нов апарат, взех да свиквам и първия излет вече не го броя . Лошото в случея е ,че на втория нещата съвсем загрубяха .Понеже нямах търпение да видя реални постижениа в дълбочина ,избрах добавената настройка за повече мощност на LTD модела / bP- два тона, същата като познатата на 2+/.Освен това щедро набримчих и чувствителността . Понеже реших ,че има някаква прилика с Fisher Gold Bug Pro и уповаваики се на практиката с подобната двутонална дискриминация на Фишера взех да се ослушвам за цветни сигнали .Не мина много време и взех да чувствам липсата на приятния за ухото цветен сигнал на Голд Буга .Оказа се,че приликата е само привидна .Нямаше и как друго яче да е ,избрал бях най -преслушаното място в цялата областа .
Много ръмжене /нисък тон от желязото/ и препукване от страна на Текнетикса за нема нищо .Мъча се да си спомня сега .... ,петното което е най- търкано, не пусна нищо и по от старани излязоха някакви си цетове .След тоя излед взеха да напират в мен едни странни чувства към тоя апарат . Въпреки всичко знаех ,че има потенциал .Някаде нещо ми обягваше ,сигорен бях ,че нещо не върша както трябва .
Развръзката доиде на следващия излед .Мятаики няколко часа без напредък ,дойде ред да пробвам дискриминацията с 4 тона .На втория мах ,освен други получих и един висок и много кратък тон .Хептем непознат ми беше тоя режим и минах на двата тона /bP/ за проверка на сигнала . И в тоя момент прозвуча сигнала,който в последствие се превърна в мой любим ,а имено комбинация от нисък и висок тон /черно-цветно/.Копваики , за мое голямо учудване от прилична дълбочина се появи тоя накит .
[img width= height= alt=" border="0]https://media.snimka.bg/s1/1605/029453914-special.jpg?r=0[/img][/url]
Противно на моите очаквания първия ми приличен сигнал ,прозвоча наполовин желязо ,на полувин цвят .На близко разтояние хванах друг подобен сигнал . С всеки мах се редуваха нисък /висок , нисък/висок тон . Копнах го и него и от петнайсетина сантима се появи една дребна монетка :).Без да съм очаквавл заровените сигнали да звучат като във въздуха ,но определено се изненадах колко изчерняват когато са в земята .Имаики в предвид тая особеност и притиснат от времето ,направих една бърза серия от цветове ,из между които още две монетки и една полувинка .Всичките излязоха от доволна дълбочина . Мястото не се обработва ,минавано е не веднъж и лесните сигнали одавна са обрани .За први път се прибрах доволен , напредъка беше явен.Апарата можел и да намира,ама имало чалъм .
Последния път отидох на място на кадето одавна не бях наминавал .Мястото е с повече сигнали ,някои съвсем от горе .Веднага се усеща ,че повърхностните сигналите звучат различно ,по -разтеглени ,плътни,каде каде по-приятни за слушане .Апарата взe живинка ,работата с него съвсем взе да става удоволствие .
Експериментираики с разлчните режими на дискриминацията, най ми допадна настройката с два тона /bP/ .Избрана и ниво на дискриминация 0 ,имаме възможност да слушаме всички сигнали ,като звука от желязото е ясно разграничим от цветния . За нея трябв да се има на в предвид нещо много важно .Не очакваите цветните сигнали да звучат единствено с висок тон и железата с нисък ,освем ако не са съвсем на плитко или пък са по-едри . Цели с големината на монета ,дори да не е на някава особена дълбочина ,обикновено прозвучават като комбинация от двата тона .Толкова е характерна тая „особеност“ ,ако могат така да я нарека,че следното се превръща в правило- Независимо колко преобладава ниския тон на желязото при движението на антената над сигнала ,наличето само на един висок тон та дори и в едната посока на маха предполага наличието на някаъв цвят . Също се налага проверка когато имаме привидно черен сигнал без да е придружен с идентификация на екрана ,явен знак за много слаб сигнал .Дребни монети и оловца се вадят от дълбочини с точно такаива „ожелезени“ сигнали . Като всяко правило и тук нелипсват изключения ,силно раждиви ламаринки или дребни телове също го правят тоя номер .
За по-точното определяне на сигнала ,кръстосването се превръща в задължителна практика ,не съм работел с друг апарат при който споменатото кръстосване да е от такава важност .Наистина се явява много полезно , почвам да си мисля ,че се дължи на силно „„сплесканата“ геометрията на 11“DD антена .
Информацията получавана от екрана на свой ред помага да се определи какъв е засечения обект . Случва се ,колеги да казват „Еми ..... аз не му обръщам внимание на екрана“.Наистина може и така ... , но със сигорност не използват максимума предоставящ им апарата. От изключителна полза намирам индикацията за сила на сигнала .В горната част на екрана има графика със символи на предполагаеми цели .Когато е засечен сигнал ,върху предполагаемия символ се появява един триъгалник ..По-интересното е ,че в зависимост от сигорността на „ преценката“ от страна на апарта,триъгалника може да е малък или голям.Малък е знак за по-слаб сигнал и винаги е добре да му се обърне внимание . Големия триъгалник ,че рече ,че имаме сигнал почти на повърхноста и можеме да се доверим на ВДИ показанията .Осебено полезно ми е за бързото разпознаване на плиткото желязо .Друг повод да предпочитам bP режима пред 2+ е ,че при него колкото и да е слаб сигнала винаги е придружен с ВДИ индикация .За разлика от стандартния модел, кадето дисплея често остав празен без показания ,когато липсва достатчно силен сигнал ,че да го задейства .В интерес на истината визуалната дискриминация на Т2 не е от най-добрите който съм виждал .Номерата се менят много ,при един малко по-дълбок сигнал могат да се изредят стойности одговарящи на алумини ,да качи до среброто и да слезе до желязото . Освен това прави впечатление при някой ситуаци, звуковата и визуалната дискриминация не съвпадат .Одговор на което намерих в инструкците .Обяснява се нещо ,че звуковата дискриминация е диск. в реално време ,докато при визуалната се избира най-високата стойност на ВДИ от един много кратък период от време .
Друг важен момент е избора ниво на чувствителност .На всички ни харесва копчето да е на макс.Обаче , при тоя модел Текнетикс , усилването и до край не води задължително до постигането на по-голяма дълбочина .Усилен на две трети ,примерно на 75 от 99 възможни нива .За монета дава дъбочина приблизитена като усилен до край .Естествено, малко по-слаб сигнал ,но пък за сметка на досадните смущения ,които бихме имали, предизвикани от прекаленото издуване .Тая малка разлика в дълбочината ме кара да мисля ,че и тук става въпрос както при други апарати на същия майстор кадето познатата настройка sens е всъщност комбинация между чувствителност и гайн .Споменаваики гайна , ползващите Експлорер ще ме разберат веднага .Става въпрос за настройка която не овеличава директно мощноста на апарата ,по скроро усилва звука на слабите сигнали .
Ако има с нещо с което да са набедени Т2 и Ф75 то е наличието на смущения . Необяснимо за мене ,на режим дискриминация смущенита са повече в сравнение с Аll metal .Това трябва да е и причината да липсва трешхолда в режим дискриминация . Кален с апарати наше производство не им обръщам никакво специално внимание ,въпреки ,че плавния праг на един Уайтс винаги е за предпочитане .За изчистване на смущения , Т2 предоставя 7 канала с лека промяна на честота .Пробвах ги под един далекопровод и сами можете да се обедите в ефекта . F4 e заложената честота от стартовата настройка .
https://www.youtube.com/watch?v=nQq5DVJpP8E
Има и нещо друго ,нивото на дискриминация директно влиае върху стабилноста на работа и възможните смущения .С долното видео си помагам да го обясня .Със стойности на дискриминация от 0 до 5 апарата е особено нестабилен ,от 5 до 10 продължава да е нервен и от 11 на горе смущенията съвсем изчезват ,стигаики до ниво 49 кадето видимо апарат е най-стабилен . Противно на всички очаквания преминаваики на стойност 50 смущенията отново се появяват ,като спадат градуално с осилването на дискриминацията .
https://www.youtube.com/watch?v=IhJpkgc1570
По-подобен начин дискриминацията влиае някакси и на дълбочиата .Казвам някакси понеже разликата е съвсем усезаема .Даже за здрави ,проводими монети бих казал ,че няма такава .Това последното и всъщност всичко останало казано по- горе се отнася за нормални почви с фаза между 51 и 60 на режим bP .
imperio:
Благодарско на колегата Deso за труда който е положил за да обогати форума с полезна информация. Правим темата "важна".
bassilisk:
Браво колега професионално наблюдение над уреда
lamas:
От известно време и Аз съм му хвърлил ОкО, ама ще видим дали ще Ми стигнат силите :)
stan960:
-Да кажеш некви горе долу дълбочини, и как ти ги дава монетите И във Foil или............................
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия