Автор Тема: Моята схема: PIrat  (Прочетена 836 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Vladislav

  • Напреднал потребител
  • ***
  • Публикации: 189
Моята схема: PIrat
« -: Септември 06, 2020, 05:25:54 pm »

Из многобройните PI схеми си харесах тази на Пират, но една по-стара версия без таймер 555 и за да стане дълбока идеята е да се сложи DC/DC преобразувател на напрежение, който да повиши захранващото напрежение за намотката над 300 волта DC като зареди един голям електролит на 400 волта от който се захранва намотката на Пирата, което ще направи много по-мощен импулса. Ако някой ще търси схеми на Тиристорни-Кондензаторни автомобилни запалвания от преди 30 -40 години. Може да намери готови схеми и силовата част с тиристор вместо KT817, който подава 400 волта напрежение на запалителната бобина на жигули, лада а в нашия случай в бобината на Пирата, така апарата ще стане по-дълбок.  Друго руския двоен ОУ се заменя с LM358 (1/2 LM324) и по точно версията и LM258N, която работи и при отрицателна температура до -20 градуса през зимата няма да ни прави проблеми. Само изходното аудио стъпало не ме кефи, бих сложил зумер вместо високоговорителя 8 ом вижда ми се, че само ще пука тихо вместо да пищи силно с един тон, като зумера.

Всъщност най ми хареса тази схема на Генератор, дадена от Адмирал:

само, че захранена с инвентор на 390 волта и с кондензатора на 400 волта, като се зареди се отпушва тиристора и се прави зондиращия импулс става и за схема TR (Transmit-Recieve Предавател-Приемник Two Box или Кантар по Народно му както ни е известен този уред). За предавателя а за приемника един най обикновен НЧУ КИТ от елимекса с батерия и говорител 8 ома на изхода като входа на НЧУ интегралната схема на Усилвтеля се връзва към приемната бобинка.
« Последна редакция: Септември 06, 2020, 05:56:18 pm от Vladislav »

Неактивен Vladislav

  • Напреднал потребител
  • ***
  • Публикации: 189
Re: Моята схема: PIrat
« Отговор #1 -: Септември 06, 2020, 06:33:39 pm »
И за да не се питате точно кой от всичките НЧУ мога да си взема:

КИТ K532 УСИЛВАТЕЛ 2X3W КЛАС D С РЕГУЛИРАНЕ НА ВХОДНИЯ СИГНАЛ
Захранващо напрежение: 2,5 ÷ 5V DC;
Изходна мощност: 2x3W / 4Ω;
КПД на усилвателя: > 90%;
Цена:    3.90лв.
 Усилвателят е изграден с интегрална схема PAM8403, която е клас D с изходна мощност 2x3W/4Ω. Схемата има възможност за регулиране на подавания входен сигнал, чрез потенциометър. Захранва се с еднополярно напрежение от 2,5 до 5V, което го прави удобен за преносимо аудио. Може да се използва за захранване li-ion батерия – 3,7V.
Производител: ELIMEX-SMD производство

Това е приемника за PI Кантар-а, а предавателя се прави с старо Кондензаторно-Тиристорно Запалване от Жигули + генератор на импулси с таймер 555 чипа от схемата на пирата който заменя чукчето в делкото а вместо запалителната бобина се свързва излъчващата антена нa aпарата. Да може да е толкова просто, че чак се чудя що са толко скъпи.
« Последна редакция: Септември 06, 2020, 06:37:14 pm от Vladislav »

Неактивен Mehmed Kurusiulejman

  • Ветеран
  • *****
  • Публикации: 622
Re: Моята схема: PIrat
« Отговор #2 -: Септември 07, 2020, 12:55:26 am »
Мечтай си за пирата... Не струва пет стотинки. Това е схема за начинаещи и мераклии ... От мен да го знаеш!...

Неактивен Вандино

  • Редовен потребител
  • **
  • Публикации: 139
Re: Моята схема: PIrat
« Отговор #3 -: Септември 07, 2020, 07:59:21 am »


.....Това е приемника за PI Кантар-а, а предавателя се прави с старо Кондензаторно-Тиристорно Запалване от Жигули + генератор на импулси с таймер 555 чипа от схемата на пирата който заменя чукчето в делкото а вместо запалителната бобина се свързва излъчващата антена нa aпарата. Да може да е толкова просто, че чак се чудя що са толко скъпи.

Има десетина правила и зависимости при този тип апарати и ,ако не ги знаеш и спазваш,много труд ще хвърлиш на вятъра.
Ако беше толкова лесно,всеки ентусиаст да си е направил приличен кантар и "много стока да е претеглил".

Неактивен qwertyus

  • Редовен потребител
  • **
  • Публикации: 74
Re: Моята схема: PIrat
« Отговор #4 -: Септември 07, 2020, 02:10:33 pm »
Владиславе ти на колко години си ? Като чета какви глупости си написал пак ,какви "подобрения "на схемата си направил ще ти кажа направо ,че пишиш глупости .Ти никога не си правил  импулсен металотърсач . Пишиш глупости , ще захраниш КТ  817   с  380 волта и щял си да получищ голяма чувствителност .Като го захраниш с 12в  се получават около 400в...600 в !!Сметни при 380 в колко хиляди волта ще получиш, транзистора ще се повреди моментално .Много четеш но нищо не си научил.

Неактивен nobody

  • Редовен потребител
  • **
  • Публикации: 64
Re: Моята схема: PIrat
« Отговор #5 -: Септември 07, 2020, 04:30:23 pm »
По принцип да си го кажем от 3.7V да изкараш 380 малко трудно.
Тия 380в най много да можеш да ги качиш на 20в-25в (зависи от ширината на пулса) преди да опечеш тоя хилав транзистор.
 

Неактивен c2h5oh

  • Ветеран
  • *****
  • Публикации: 950
  • ADMIRAL
Re: Моята схема: PIrat
« Отговор #6 -: Септември 07, 2020, 07:33:43 pm »
Защо да е трудно от 3,7 волта да ги направим 380 .. На 3,7 волта има електрошок който прави няколко киловолта.. :) скъпите импулсни уреди имат доста електроника за да направят дълбочина и със сигурност са се сетили да качат напрежението с трансвертер , но явно не е това чалъма за дълбочина.. Обработката на сигнала после е разковничето , и не е елементарно по своята същност.... Та идеята с високото напрежение няма да даде резултат...
« Последна редакция: Септември 07, 2020, 07:40:25 pm от c2h5oh »

Неактивен nobody

  • Редовен потребител
  • **
  • Публикации: 64
Re: Моята схема: PIrat
« Отговор #7 -: Септември 07, 2020, 09:29:15 pm »
Скоростта на промяна на тока в бобината di/dt е по важна за дълбочина а не високо напрежение...
Така. Ако направиш захранването на бобината по високо от захранването на предусилвателя точно нищо няма да можеш да усилиш. Т.е или трябва да захраниш предусилвателя с 380в ?!?  :-X или бобината трябва да е вързана на 3.7в както е и правилното за схемата. Мисля че трябва да се върнеш към дъската за чертане както се казва. И тая схема между другото е отчайващо зле по това което виждам е пълна загуба на енергия.

Неактивен qwertyus

  • Редовен потребител
  • **
  • Публикации: 74
Re: Моята схема: PIrat
« Отговор #8 -: Септември 08, 2020, 12:21:49 pm »
   Оригиналната схема съм я правил и изобщо не е зле. От тази проста схема с бобина с диаметър 20 см се хващат 20 стинки от 20 см стабилно! С бобина 30 см ще засечеш 20 ст . на 30 см.. За търсене на скраб (желязо) е идеална .

Неактивен Vladislav

  • Напреднал потребител
  • ***
  • Публикации: 189
Re: Моята схема: PIrat
« Отговор #9 -: Септември 13, 2020, 08:20:45 pm »
Скоростта на промяна на тока в бобината di/dt е по важна за дълбочина ...

Индуктивността L на намотката на PI детектора, бобината L забавя нарастването на тока di/dt преди много години правих опити и се оказа че с 12 волта захранване от акумулатор 12V 7Aч за по-ниско вътрешно съпротивление от батерии, който има дава по-голям ток от батериите има проблем с индуктивността на бобината L, тока di/dt не може бързо да нараства затова предложих това техническо решение да се пребори L - самоиндукцията, като се подава високоволтово захранване DC 300-400 волта напрежение на ключа примерно IRF740. И се подсетих, че има такива CDI кондензаторно-тиристорни(транзисторни) схеми на електронни запалвания за автомобили и мотоциклети, където се зарежда кондензатор от няколко микрофарада до около 400 волта и се разрежда в запалителната бобина от стар тип високоиндуктивна.

Неактивен ton69

  • Редовен потребител
  • **
  • Публикации: 124
Re: Моята схема: PIrat
« Отговор #10 -: Септември 13, 2020, 08:42:37 pm »
Какъв резултат се търси?Преди да се проектира една електронна схема се поставя задача каква цел трябва да се постигне,а при теб тева нещо е пропуснато.Обясни на аудиторията целта на всичко това.

Неактивен nobody

  • Редовен потребител
  • **
  • Публикации: 64
Re: Моята схема: PIrat
« Отговор #11 -: Септември 13, 2020, 09:05:15 pm »
Не виждам проблем с тока на нарастване. Важно е да го спираш ефективно и бързо.

 


click tracking

---

Powered by EzPortal